ابر نقاط چیست؟ خروجی ابر نقطه اسکن ۳ بعدی Point Cloud

ابر نقطه اسکن 3 بعدی

راهنما 09191073763

تکنولوژی های نوین CAD/CAM در راستای سهولت و دقت بالاتر ساخت قطعات گام های بلندی را برداشته اند . برای مثال اسکنر سه بعدی میتواند ابری از نقاط تشکیل شده یک قطعه یا وسیله را در نرم افزار به ما بدهد که ما بتوانند آن را تبدیل به سورفیس ( سطح ) یا تبدیل به حجم ( آبجکت ) کنند . این کار نمونه کار قالب سازی با انواع اسکنر ها یا دیجیتایزر های سه بعدی امکان پذیر هستند .

اگر بخواهیم مثال بسیار ساده برای درک اینکه ابر نقاط چیست بزنیم ، بازی نقطه بازی که کودکان انجام می دهند ، مثلا در دفتر هنر مدرسه شان یک طرح فیل با نقطه های با فاصله کنار یکدیگر گذاشته شده و کودک یا نونهال آن را با مداد امتداد میبخشد و طرح فیل را تکمیل می نماید . در فعالیت های حرفه ای صنعت نیز به این طرح از نقاط، ابر نقاط گفته می شود ، مثلا اینکه میخواهیم یک قطعه از اتومبیل را اسکن و پرینت ۳ بعدی نموده تا بتوانیم آن را مهندسی معکوس کرده و به تولید برسانیم .

 

ابتدا می توانیم به سادگی Point Cloud آن را استخراج نماییم . تمامی زوایا و اضلاع مهم از نقاط نزدیک به هم تشکیل می شوند . لذا می توان به نرم افزار این دستور را داد که نکات از کجا تا کجا بهم متصل شوند .. یا کدام قسمت ها حجم باشند و کدام یک از قسمتها حجم نباشند . همچنین می توان سطوح را نیز معین نمود با دقت بسیار بالا از لحاظ ابعاد و ارتفاع و غیره که در حد میکرون حسگر ها محاسبه می نمایند .

انواع اسکن 3 بعدی و پرینت ۳بعدی میتوان به مدل های تماسی و غیرتماسی اشاره کرد که به دلایل فنی بسیار زیادی ، نوع بدون تماسی بیشتر کاربردی بوده و مورد استفاده قرار میگرند . به سادگی می توانید این دسته را به قسمت لیزری و نوری تقسیم بندی کنید . نمونه سازی قطعات بسیاری از تجهیزات با مدل نوری میتوانند به خوبی اسکن شوند و بسیاری قطعات دیگر با نوع لیزر که توسط مهندس این بخش و نسبت به قطعه شما تشخیص داده خواهد شد .

 

حتی برخی شرکت ها به دلیل سفارش اسکن قطعات بسیار متعدد و بعضا بزرگ مانند اتوبوس ، می توانند توسط هر دو نوع لیزر غیرتماسی را به صورت ترکیبی استفاده نمایند که پس از پیشنهاد این مجموعه  اسکن 3 بعدی صنعتی و پرینت سه بعدی بسیار مورد استقبال نیز قرار گرفته اند تزریق پلاستیک چیست. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره پرینت ۳ بعدی با شماره تلفن راهنمای سایت جهت اطلاع از روش اسکن سه بعدی تماس گرفته و درخواست راهنمایی کنید .