تزریق پلاستیک چگونه صورت می گیرد ؟

راهنما 09191073763

 

کلیپ نحوه عملکرد قالب تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک همانگونه که از اسمش پیداست مواد مذاب به داخل یک قالب ریخته میشود و سپس سرد شده تا فرم آن اثبات شود . کل این فرایند حدود دو ثانیه تا دو  دقیقه به طول می انجامد که به پارامتر هایی همچون اندازه قطعه ، میزان مصرف مواد پلاستیک داخل ساخت قالب ، توانایی دستگاه و غیره ارتباط دارد . در صورتی که قطعه ای سنگین و بزرگ باشد شاید تا بیش از دو دقیقه هم زمان نیاز داشته باشد .

همچنین در ادامه فرایند تزریق پلاستیک از قبل از قرارگیری داخل دستگاه تا بعد آن را به شما عزیزان توضیح میدهیم . همانطور که در تصویر بالا مهندس تیماچی مدیریت مجموعه توضیح میدهند دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است . ابتدا قالب باید طراحی و ساخته شود که ممکن است نیاز به مهندسی معکوس و استفاده از اسکنر سه بعدی یا دیجیتایزر باشد ولی اگر نیاز به مهندسی معکوس نباشد ، طرح جدیدی وجود دارد که آن را به راحتی داخل نرم افزار پیاده میکینم .

 

پس از تولید قالب فولادی که خود شیوه بسیار هزینه بر و دقیقی دارد که میتوانید در باکس جستجوی بالای سایت آن را بیابید ، دو نیمه قالب را به یکدگیر قفل میکنیم به شیوه استفاده از گیره ی دستگاه ، درواقع هر دو قسمت قالب گیری به دستگاه اتصال یافتند اما معمولا در اکثر دستگاه ها یکی از آن دو میتوانند حرکت داشته باشند . قسمت گیره ی دستگاه هیدرولیک است و این دو قسمت قالب را با فشار به یکدیگر نگاه میدارد .

در حین ایجاد فشار ثابت مانده تا مواد مذاب پلاستیک مانند پلی کربنات که برای محصولات شیشه ای نشکن مورد استفاده قرار میگیرد ، مانند همین ویدیو که داخل آن ظرف سبزی خورد کن تولید میشود و از جنس پلی کربنات است . سپس مواد خام شروع به شکل دهی میکنند . خود این مواد معمولا به صورت گوی های ریز فیلیه ای هستند یا قطعات تکه های کوچک پلاستیکی ،

سپس این مواد که وارد دستگاه شده اند با توجه به وجود قطعاتی به نام تزریق وارد محوطه قالب میشوند قالب ماسه ای. در این مسیر با بالابردن حرارت ، دستگاه قادر خواهد بود با کمی فشار قرار دادن این تکه های پلاستیکی به سرعت آن ها را ذوب نموده و با فشار بالا آن را در زمان کوتاهی به قالب تزریق نماید شیوه چاپ 3D. هر چه این فشار بیشتر باشد و دقت ابعادی پرینت سه بعدی پشت هم به داخل قالب وارد شود ، پرینت ۳ بعدی در نتیجه تراکم بیشتری حاصل میشود .

 

وقتی مواد مذاب با سطح داخل قالب برخورد میکنند به آرامی خنک میشوند و این موجب شکل گرفتن قطعه می گردد . البته یک نکته و فوت کوزه گری در این قسمت وجود دارد که ممکن است به دلیل سرد شدن مواد ، قطعه اسکن 3 بعدی صنعتی نیز کوچک شود ، این موضوع به تراکم و فشار اولیه ورود مواد مذاب مرتبط میشود و همینطور تایم قالب پیش بینی برای خنک کردن که مهندس مسئول پرینت ۳ بعدی حاضر در کارگاه تولیدی وظیفه انجام محاسبتات آن را برعهده دارد .

بعد از انجام این فرایند نیمه دوم ساخت قالب توسط جک هیدرولیکی دستگاه حرکت میکند و قطعه به بیرون می افتد ، لذا این فرایند از سر گرفته می شود . برخی قطعات محکم تر و بزرگتر یا سنگین تر می باشند که نیاز به طراحی قطعه پران می باشد تا با ضربه قطعه را بیرون پرتاب کنند اپتیک اسکن سه بعدی قطعه. البته برخی دیگر این هزینه را به صرفه نمیدانند و درعوض کارگر استخدام مینماید تا هر چند ثانیه آن را از داخل دستگاه بیرون بکشند .

برای سفارش پرینت سه بعدی طراحی و ساخت قالب تزریق مواد پلاستیک ، یاحتی اگر قالب شما آماده است و میخواهید تزریق پلاستیکتان در کارگاه ما صورت پذیرد . کافیست پرینت ۳ بعدی با شماره تلفن راهنما تماس حاصل فرمایید . بسیاری ازمشتریان حتی از شهرستان قالب را برای ما ارسال مکنند و ما در تهران پروژه را برایشان ادامه می دهیم . در مطالب دیگر سایت قالب گیری های دیگر مانند بادی و اکستروژن را نیز توضیح داده ایم که توسط باکس جستجوی بالای سایت می توانید آن را بیابید .