قالب دایکاست طراحی و آماده سازی – قیمت و زمان تولید قطعه تیراژ بالا

قالب دایکاست تولید قطعه تیراژ بالا خدمات

کد محصول x245

تومان 1.000.000

راهنما 09191073763

قیمت 1.000.000

تومان 1.000.000

‌بسیاری از مشتریان ما میخواهند قیمت و زمان مورد نیاز برای تولید یک قطعه توسط قالب دایکست یا همان دایکاست را بدانند ، خب این امر با توضیحات دقیق از طرف مشتری میتواند توسط کارشناسان خبره این مجموعه تخمین زده شود . در عین حال بسیاری سوالات کاربردی و متداول وجود دارد که در ذیل این مطلب به آن پرداختیم تا شما عزیزان شفاف تر بتوانید در مورد قالب دایکاست اطلاعات داشته باشید .

 


  • سوالات متداول

    1. قالب دایکاست چیست ؟

      • تکه بزرگی از ترکیب فولاد 8407 آساب یا درجه کیفی معادل ، آهن و چودن است که به شکل خاصی ( نسبت به طرح تولیدی ) ساخته شده و قابل قرار گیری در دستگاه مخصوص برای تولید بالای قطعه با تزریق مذاب فلزی مانند آلومینیوم ، روی یا زاماک و سرب خشک با دمای بالا و فشار زیاد می باشد که البته جدیدا فلز برنج نیز در این روش میسر می شود .
      • به دلیل حرارت بالا ، فشار زیاد و تعداد تولید بالا ، قسمت هایی که با مذاب در تماس مستقیم هستند از فولادی که در پاراگراف بالا نام برده شد استفاده می گردد . لذا خوردگی و استهلاک آن به حداقل رسیده و میتواند به سادگی در تولید قطعه تیراژ بالا دوام تولید آن قطعه را داشته باشد . البته مهندسین باید دقت لازم را داشته باشند چرا که نسبت به هر محصول روش های بسیار متفاوتی برای تولید است که میتواند در تولید قطعه تیراژ بالا بسیار بصرفه تر از قالب دایکاست بشود .
    2. چرا از قالب ریخته گری ( منظور همین قالب دایکست است ) به عنوان قالب های فلز هایی مانند آهن که نقطه ذوب بالای 600 درجه دارند استفاده نمی شود ؟

      • خب پاسخ بسیار ساده است ، چون فولاد استفاده شده در این قالب ها نیز در آن دما سختی خود را از دست می دهند . پس مجبور به استفاده فلز هایی مانند آلومینیوم هستیم که با دمای پایین تر و سرعت بالاتری بتواند ذوب شده و حالت قالب را به خود بگیرد .
    3. قالب های ریخته گری یا همان ( DieCast ) به چند نوع تقسیم می گردند ؟

      1. نوع اول Hot Chamber Die Casting
        • در این نوع دستگاه ها که به محفظه گرم معروف است ، مواد داخل مخزن دستگاه ذوب میشود و به طریق جک به سیستم قالب وارد می شوند .
      2. نوع دوم Cold chamber die-casting
        • سیستم محفظه سرد به این صورت است که یک انسان یا یک رباط باید مواد مذاب شده در بوته را به محفظه دستگاه توسط ابزار ملاقه بریزد و سپس دستگاه آن را با جک به داخل قالب تزریق کند . این شیوه بر پایه سیلندر است که متناسب با قطعه و دستگاه تولید میشود .

سوال چهارمی که بسیار پرسیده می شود روش ریخته گری و ساخت قالب به اصطلاح دای کست چه مزیتی نسبت به سایر روش ها دارد ؟ در این زمینه میتوان گفت به دلیل محدود دمآیی برای استفاده از مواد مذاب فقط از آلیاژهای روی و هم ردیف آن میتوان استفاده نمود که موجب می شود وسایل و قطعات بسیار نازک و ضخامت کم را با طول حتی بالا تولید نمود .

همچنین در این روش نیازی به اصلاح سطح قطعه تولید شده نیست و بسیار صیقلی و تمیز خارج می شود . خدمات نمونه سازی قطعات با قیمت مناسب انجام میشود. البته مزایا نسبت به طرح بسیار متفاوت است که حتی بجز مشتریان تهران از شهرستان ها و کشور های همسایه تماس میگیرند و مشاوره رایگان در این زمینه  و حتی اسکن سه بعدی گوشی و پرینت سه بعدی دریافت میکنند و بسیاری از عزیزان سفارش طراحی و تولید قالب دایکاست و خرید انواع برچسب مخصوص اسکن سه بعدی را به ما می‌دهند .