تولید قطعات پلاستیکی با شروع آموزش اصطلاح آمورف و کریستال

تولید قطعات پلاستیکی قالب تزریق

راهنما 09191073763

بسیاری از سایر همکاران به موضوع شیمی و ساختار اتمی و مولکولی آمورف و کریستال پرداختند اما در این مطلب میخواهیم از زاویه ای دیگر آن را مشاهده کنیم که در سایت ما نیز توضیحات شیمیایی داده شده و میتوانید از قسمت جستجوی بالای همین صفحه آن را بیابید . در این مطلب به مثال های کاربردی در صنعت برای تولید قطعات پلاستیکی و مزیت ها ، معایب ، سوالات متدوال و سایر موضوعات آن بپردازیم .

 

یکی از نیاز های جامعه بشری امروزی ، تولیدات پلاستیکی مختلف نظیر قالب تزریق پلاستیک با انواع پلیمر ها و پلاستیک ها می باشد که جزو لاینفک زندگی ما شده است ، البته در شهر های توریستی یا کلان شهر ها این نیاز بسیار بیشتر دیده می شود . پلاستیک ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و شناخت کاملا آنها میتواند بسیار مثمرالثمر در جهت تولید مقرون به صرفه تر و با کیفیت بیشتر شود .

اولین و مهمترین بحث در تولید استحکام مواد پس از تولید می باشد ، مواد کریستال که به زبان عامیانه همان کدر یا غیر شفاف می باشند از تحمل و مقاومت بیشتری برخوردارند ، البته در اصطلاحات عادت شده میان مهندسین و بازار کلمه کریستال بسیار گنگ است . اپلیکشن اسکن سه بعدی چرا که در شیمی یک معنی دارد ، در زبان مردم عامیانه یک معنی دیگر و در زبان متخصصین و بازاریان معنی بجز این دو معنی را می دهد .

 


  • سوالات متداول

    1. منظور از کریستال چیست ؟

      • سه منظور از کریستال میتوان برداشت کرد که اولین آن ماده پلی استایرن برای تولید قطعات پلاستیکی شفاف و شبهه شیشه ای است و اصلا به معنی علمی کریستال ارتباطی ندارد ، دومین منظور در علم شیمی به محصولات غیرشفاف و کدر به دلیل داشتن نظم در مولکول ها ؛ کریستال گفته می شود و سومین محصول آن ظروف کریستالی و بلوری که مردم برای میوه و خورش و شیرینی و غذا خوری در منزل استفاده می نمایند .
    2. منظور از آمورف چیست ؟

      • قطعات پلاستیکی بسیار شفاف و بدون رنگ از مواد دارای خصوصیت آمورف بهره گرفته اند ( دارای درجه بسیار ضعیف از کریستال هستند ) که حتی از مواد پرکننده معدنی و همچنین آلی نیز استفاده نشده است . مهندسین می دانند که اگر مواد نرم کننده بسیار کم استفاده شود به این شکل قطعات پلاستیکی شفافیت بالایی پیدا می کنند مانند پلی استایرن ، پلی کربنات و ...
    3. منظور از نیمه کریستال چیست ؟

      • ما میدانیم که مواد کاملا کدر که نور را عبور نمیدهند در علم شیمی از خاصیت کریستالی بالایی برخوردار هستند اما اگر کمی شفافیت داشتند یعنی با ترکیب ماده افزودنی شفاف کننده ( هسته ساز ) با پلیمر کاملا کدر ، کمی شفافیت و عبور نور را به آن خواهیم بخشید که به این نوع مواد نیمه کریستال گفته می شود مانند پلی پروپیلن که با این نوع افزودنی ها مقداری شفافیت پیدا می کند .

   

 تولید قطعه پلاستیکی و مواد مورد استفاده پلاستیک بسیار متنوع و پیچیده به نظر می رسند و در حقیقت هم  این پیچیدگی طبیعی است ، چرا که بسیاری از تولید کنندگان به دلیل عدم اشراف کامل به خواص متریال ؛ از مواد نا متناسب با قطعات تولیدیشان استفاده می نمایند و ممکن است محصول دچار اشکال و خرابی شود که ضرر های زمانی و ریالی بالایی به همراه از دست دادن انرژی افراد را به دنبال داشته باشد ؛ حتی برخی موارد دیده شده محصول خوب و با کیفیتی تولید شده اما به دلیل مقرون به صرفه نشدن آن بسیار گران قیمت در بازار عرضه شده و فروش آن با شکست روبرو گشته است .

برای سفارش طراحی و تولید قطعات پلاستیکی و قالب تزریق پلاستیک و اسکن قطعات در تهران و خرید قالب سنبه و ماتریس میتوانید با شماره تلفن راهنمای سایت تماس بگیرید . مشاوره های تلفنی ما کاملا رایگان بوده و بدون عجله با حوصله بالا میتوانیم خدمتگزار شما عزیزان باشیم . این مجموعه پس از چندین دهه فعالیت در عرصه تولیدات صنعتی توانسته است تمامی مراحل کار را به صورت حرفه ای هینه سازی نماید .